Cél a német piac meghódítása - interjú Hagara-Nagy Nórával

design egyedi fenntartható fűszernövény kézműves mag bonbon Seed Bonbon vetőmag

Első látásra az ember legszívesebben felfalná a kis bonbonokat, annyira csábító a csomagolásuk is, de a doboz hátulján lévő felirat gondosan figyelmeztet minket, nehogy megegyük, ültessük el! Hagara-Nagy Nórában már rég óta gyökerezett az ötlet, hogy szeretné megvalósítani önmagát, elindítani saját vállalkozást, de többek között az anyaság is közbe szólt a terveibe. 2017-ben viszont sikerült odáig fejleszteni ötletét, hogy el tudta indítani a Seed BonBon márkát, ami teljesen egyedi, kézzel készült termékeket gyárt: ültethető magbonbonokat!
A magbonbonok papírhulladékból készülnek és különböző fűszernövények, virágok magkeverékeit tartalmazzák, mindenki a kedvére válogathat formák és színek közül is. Nóra az egész koncepciót a fenntarthatóság és a körforgásosság jegyében álmodta meg, amit már több szervezet is értékelt, hiszen az indulás évében elnyerte a Vállalható Vállalkozás, idén pedig a Green Brands minősítést is! 
Nóra a Seed Bonbon megálmodásának hátteréről, időmenedzsmentről és hosszú távú terveiről is mesélt nekünk, olvassátok szeretettel! 

Deák Brigi (momthing.hu): Kérlek mutasd be magad pár szóban! 
Hagara-Nagy Nóra (Seed BonBon): Hagara-Nagy Nóra vagyok, két fiú (Olivér 11 éves és Boti 7 éves) anyukája, akik most már mindketten iskolások, így véget értek a nagyon kisgyerekes évek. Ezt egy kicsit fájó megélni, hiszen egy csodaszép korszak lezárult, de a pozitívumai közé tartozik, hogy a munkámra, a Seed Bonbon márkára több időt tudok fordítani.

 

Hogyan jött az ötlet, hogy belefogj ebbe a vállalkozásba?

Sokszor kérdezik ezt tőlem, és volt egy már zsigerből jövő válaszom is rá, de most újra átgondoltam, és így majd 4 év távlatából most kicsit másként látom, mint a korábban mondott „újságíró voltam, másra vágytam" gondolatot. Sok éven át írtam, szerkesztettem, blogoltam, és valóban ez volt a fő tevékenységem - biztosan emiatt erre reflektáltam elsőként -, de közben háttérbe került egy ennél talán fontosabb dolgot, ami a magbonbonok megálmodásához vezetett. 2012-13-ban a Szent István Egyetemen elvégeztem egy ökogazdálkodási és ökoturisztikai képzést, aminek a végén mintegy szakdolgozatként egy vállalkozási tervet kellett készteni. Én ennek keretében egy olyan ajándékszolgálatot találtam ki, amely csak környezettudatos, ökoetikus termékeket kínál. Alaposan felkészültem, piackutattam, valóban terveztem ezzel, csak akkor már várandós voltam a második kisfiammal, és a szülés után ez a terv dugába dőlt. Viszont a sok összegyűjtött adat, információ megvolt, a téma vonzott, így a tovább folytatott újságírás mellett mindvégig bennem volt, hogy egyszer megvalósítom. Aztán egyszer csak jött az ihlet, elővettem a dolgozatomat, több napig egyedül voltam, így volt időm minden rezdülésemmel csak arra öszpontosítani, hogy ha most kitalálok valamit, amiben látom a potenciált és tudok benne hinni, akkor váltok. És addig gyűrtem magam, a papírjaimat, a jegyzeteimet, az emlékeimet, hogy rátaláltam egy olyan alapanyagra és technológiára, amellyel elkezdtem kísérletezgetni: a papír és a vetőmagok keverékével. Így születettek meg 2016 decemberében az első magpapírok és magbonbonok. Jó pár hónapig minden szabad percemben kísérletezgettem, megfigyeltem, jegyzeteltem, míg eljuttam oda, hogy kiváltottam az engedélyeket és egy dizájner piacon megjelentem. Ezután még több piacozás és egy saját webshop következett.

 

Volt-e valamilyen kihívás/nehézség a vállalkozás indításánál, amiből tudtál tanulni/fejlődni?

Folyamatosan vannak kihívások, ma is, évekkel később, csak pont mint a gyereknevelésnél, más jellegűek. Ami régen ijesztő volt vagy bonyolultnak tűnt, ma már rutin vagy megmosolyogtat, mások meg most tűnnek nagy feladatnak. A függetlenség, az anyagi kiszámíthatatlanság, az időmenedzselés korábban is megvolt, mert leginkább szabadúszóként dolgoztam, de most mint kereskedő, márkaépítő kellett helytállnom. Más szemléletmódot, új ismereteket követelt, sokat olvastam, de a megérzéseimre is sokszor hagyatkoztam (most is). Kellett egy fél év, mire nyereséges lett a vállalkozás, de kivártam, még ha nehéz is, és kétségekkel teli is volt ez az idő. Én azt látom, hogy ha az ember szívvel-lélekkel csinál valamit, becsületes, vásárlóbarát, akkor nagy baj nem lehet.



 

Hogyan tudod összehangolni a munkát a hétköznapokkal, gyerekneveléssel? Van esetleg valami jó tipped, amit más anyukáknak ajánlanál, akik most kezdenek bele a saját vállalkozásukba?

Nekem már ovis volt a legkisebb, mikor elkezdtem, így a hétköznapok viszonylag kiszámíthatóak voltak, bár az iskolás gyermekem sokszor jött haza ebéd után vagy korábban, mint az ovis, így napközben sokszor 4-6 órám volt dolgozni, így egy-egy órát tudtam még lopni, amikor elvoltak vagy lefeküdtek, illetve a mai napig sokszor este 10 körül még pár órát dolgozom. A munkaidő feldarabolása, átütemezése komoly feladat, de megoldható. És persze a nagyszülők, apuka is sok segítséget jelent, én azt gondolom, hogy minden felajánlott segítséget el kell fogadni. A szabadidőm jelentős részét is a munka tette ki az első 2-3 évben, de egy idő után elkezdtem tudatos figyelni arra, hogy nem kell minden szabad percemben szaladni a gépemhez vagy a műhelybe, hanem törekedni kell arra, hogy más, számomra fontos dolgokra is jusson időm, amelyek pihentetnek, örömet okoznak, feltöltenek. Egy kipihent hétvége, egy pár órás kertészkedés, egy jó film megnézése után mind a munka, mind a gyerekekhez való hozzállás más mederbe kerül.


Honnan veszed az ihletet, mi motivál nap mint nap?

Ötletekből folyamatosan tele vagyok, sokszor teljesen más piaci területeken látott dogokat ültetek át az én termékeimre, szolgáltatásaimra. Gyorsan reagálok a változásokra, az új helyzetekre, mint például most a koronavírus esetén, amikor jött az Anyák napja, kitaláltam, hogy saját kézzel írt, személyre szóló üzeneteket írjunk a temékeink mellé, mivel akkor az volt a helyzet, hogy az idősebb szülőket, nagymamákat nem látogatták meg, nehogy megfertőzzék őket. Így rajtunk keresztül küldtek szívhez szóló sorok kíséretében virágmagos, ültethető magbonbon ajándékokat az élő virágok helyett. Ennek óriási sikere volt, megható volt, sokszor könnyeztem, mikor írtam a kis üzeneteket.

 

Mi a célod a vállalkozással, milyen terveid vannak a következő évekre?

Én hosszútávra tervezek, nyugdíjas állásként tekintek a vállalkozásomra, így vigyázok rá, évről-évre fejlesztem, újítok, ami bevált, azt megtartom. Közeljövőbeli terv a német piac meghódítása, a gyártási kapacitás növelése, és egy olyan egyensúlyi állapot megtalálása, amely stabil jövedelmet jelent, de nem igényel több időráfordítást, mint egy átlagos munkahely.

 

Seed Bonbon márkaoldaláért és webshopunkban elérhető termékeiért ›› KATT IDE! ‹‹

A Seed Bonbon márka hivatalos oldalát innen éritek el


Régebbi bejegyzés


Szólj hozzá

Felhívjuk a figyelmedet, hogy a megjegyzéseket közzétételük előtt jóvá kell hagyni