Nem hagyom összeolvadni a munkát a szabadidővel

babymountain design egyedi kézműves sóhegyecske szuperanya

Óriási sürgés-forgás közepette találkoztam először Évivel egy nyári Pici Piacon. Két érdeklődő között is hihetetlen pozitív kisugárzással és mosolyogva mesélte nekem, hogyan kezdődött az ő történetük. Látszódott rajta, hogy - Rózi mellett - második gyermekeként tekint a BabyMountain vállalkozásra és ugyanez érződik a csodálatos illatú és letisztult megjelenésű sóhegyecskéken is – szívvel-lélekkel készülnek. 

Olvassátok szeretettel Koch-Babics Évivel, a Babymountain SzuperAnya-márka megálmodójával készült bemutatkozó interjúnkat! 

 

Deák Brigi (momthing.hu): Kérlek mutasd be magad pár szóban! 
Koch-Babics Éva (BabyMountain): Koch-Babics Évi vagyok, feleség és édesanya, egy 5 éves kislány, Rózi Anyukája.

 

Hogyan jött az ötlet, hogy belefogj ebbe a vállalkozásba?

5 évvel ezelőtt a saját vállalkozásomból jöttem el babázni, viszont már akkor tudtam, hogy a vállalkozói létnek azt a formáját, mint amit a várandóságom előtt éltem, nem fogom tudni egy kisbaba mellett folytatni. Bár sajnáltam, hogy a munka része így alakult, de valahol mindig is éreztem, hogy rám talál majd az az ötlet vagy gondolat, aminek mentén újra fel tudom  venni a dolgozó nő szerepét is. Bár ezúttal az elsődleges szempontom az lett, amit a hétköznapokban össze tudok egyeztetni az anyasággal.

Rózi első megfázásakor egy ajándékba kapott sópárnát vetettem be, aminek csodás hatását azonnal megtapasztalhattuk. A férjem és én is egészségügyi főiskolát végeztünk, tudtunk a sóterápia áldásos hatásáról, de a „saját bőrünkön” ott és akkor tapasztaltuk meg igazán. Rózi nyugodtan végigaludta az éjjelt, és ha fel is ébredt szopizni, nem fuldoklott, nem szörcsögött, tisztán és nyugodtan lélegzett. A gondolat innen indult. Szerettem volna közelebb vinni az Édesanyákhoz ezt a természetes megoldást, megmutatni nekik, hogy a természet ereje mekkora mankó lehet a babák, gyermekek nehéz napjain vagy betegségek idején! Mindezt olyan köntösbe bújtatva, ami stílusos, egyszerre letisztult és mégis vagány, időtálló forma, és ami többféle babaszobába is könnyen beilleszthető. Kutatásba fogtam és azt láttam, hogy a négyzet alakú sópárnákon kívül nincs más a magyar kézműves piacon, főleg  kisbabás berkekben, ezért belevágtam. Így születtek meg a BabyMountain márka gondolata és az első, tisztán Himalája kristálysóval töltött Sóhegyecskék, majd pedig, ahogy a gyógynövények iránti hívásom egyre erősödött, az egyedi gyógynövényes –kristálysós keverékkel töltött Sóhgyecskék, különböző kollekciókba rendezve. Ennek pedig idén októberben már 4 éve.

 

Volt-e valamilyen kihívás/nehézség a vállalkozás indításánál, amiből tudtál tanulni/fejlődni?

Hát persze! Azt gondolom, vállalkozónak lenni olyan, mint egy véget nem érő tanulás. Az ember nap, mint nap megoldandó feladatokkal találja szembe magát és  nem csak a munkája terén, hanem abban is, hogyan egyeztesse ezt össze a gyerekneveléssel, háztartásvezetéssel és a szabadidővel. Néha azonnal kell dönteni, gyorsan kell alkalmazkodni, újratervezni, átszervezni és segítséget kérni. Mindezeket akár egy napon belül, azzal a tudattal, hogy a kezdetekkor nincs egy biztos, havonta jelen lévő anyagi háttér. Ha nincs tapasztalatunk ilyen téren, akkor ebbe belerázódni óriási kihívás és nem könnyű feladat.

 

 

Hogyan tudod összehangolni a munkát a hétköznapokkal, gyerekneveléssel? Van esetleg valami jó tipped, amit más anyukáknak ajánlanál, akik most kezdenek bele a saját vállalkozásukba?

A munka, a feleség és az édesanya szerep összehangolása mindennapi szervezést igényel. Az első Rózi és az, hogy a napi teendők (háztartás, munka) közben bőven jusson rá minőségi idő. Ma már meghúzom a határokat, nem hagyom összeolvadni a munkát a szabadidővel. 

Óriási mélységei és magasságai vannak a vállalkozói életformának és ha valaki hosszú távon gondolkozik ebben, akkor alaposan meg kell figyelnie önmagát, fel kell térképeznie a határait, mernie kell segítséget kérni, ha kell, akár csapatot építeni. A tippjeim tehát a most vállalkozásba kezdő Anyukáknak, az, hogy legyenek bátrak, mert vállalkozásba kezdeni csak úgy lehet. Legyenek tájékozottak, de hallgassanak a megérzéseikre. Húzzák meg a munka határait! És soha ne felejtsék el, hogy miért kezdtek bele, mi lelkesítette őket, mi volt az  a belső motiváció, ami miatt eldöntötték, ezt az utat választják. Ha ezt nem felejtik el, akkor meg fogják tudni valósítani önmagukat és ki tudnak teljesedni a vállalkozásukban.

Honnan veszed az ihletet, mi motivál nap mint nap?

Két dolog van, ami állandóan inspirál. Az egyik a kislányom, Rózi és általa minden, ami az anyasággal és a gyermeki hétköznapokkal kapcsolatos. A másik pedig a csodálatos, éltető és gyógyító természet.

 

Mi a célod a vállalkozással, milyen terveid vannak a következő évekre?

Mindig rengeteg tervem van, nagyon örülök, ha ezekből legalább 2-3 megvalósul egy évben. A célom viszont még most is ugyanaz, mint a kezdetekkor. Segíteni az Anyukáknak, közelebb hozni hozzájuk a természetet, a természetes gyógymódokat, hogy segíthessék babáikat, gyermekeiket a nehezebb napokon vagy betegségek idején. Elsősorban Édesanya vagyok én is, ezért pontosan tudom, milyen érzés, mikor támasza lehetek a gyermekemnek, mikor segíteni tudok neki. Szeretném, ha ez az erőt adó érzés a Sóhegyecskék által ott lenne az Édesanyákkal is.

 

BabyMountain márkaoldaláért és webshopunkban elérhető termékeiért ›› KATT IDE! ‹‹

A BabyMountain márka hivatalos oldalát innen éritek el

 


Régebbi bejegyzés Újabb bejegyzés


Szólj hozzá

Felhívjuk a figyelmedet, hogy a megjegyzéseket közzétételük előtt jóvá kell hagyni